TeamPonnys -

Dagens ridpass - Lina

Började med Effe, red honom i paddocken för det blåste riktigt mycket idag. I början var han riktigt tjafsig, ville inte lyssna på mig alls. Ett tag så taktade han bara och sen så skulle han inte gå fram alls, han kastade med huvudet och var riktigt jobbig. Började trava honom och jobbade på volten, sen lät jag han galoppera. Ett par varv på fyrkantsspåret innan jag tog in honom på volten och började jobba honom där med.
 
Efter han hade fått springa av sig blev han mycket trevligare, jag jobbade igenom traven ordentligt i båda varven. I slutet satt formen hela tiden och vi började samspela mer, känner mig riktigt nöjd faktiskt. Med slutet iallafall, tror vi behöver rida ihop oss lite!
 
 
Sen red jag också Marcello, red även honom i paddocken just på grund utav vädret. Lite dressyr och fokus på formen och att han ska jobba på ordentligt! Känner mig nöjd, Marcello sammarbetade bra idag. Jobbade mest i traven och övade lite på min egna sits också.
 
Hade inte tänkt att jobba honom så mycket i galoppen, men eftersom Marcello vägrade fatta höger galopp så fick vi lägga lite tid på det också. Jag gjorde över tydliga fattningar, men tyligen så var det något som inte passade herr Hafflinger idag.. Tillslut lyckades vi iallafall!
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Jag gillar också den, jag förstår inte vad folk har emot den.

2013-08-12 @ 09:19:09
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0