TeamPonnys -

Presentation av Julia

Mitt namn är Julia Linnea Axelsson och jag är 12 år, snart 13 år. Jag har ridit nästan hela mitt liv eller iallafall 7 år!
När jag var 5 år så började jag rida shetlandsponnyn Fredman som jag nu har jobbat och tränat upp nästan själv, han är och var var precis som min egna även fast jag inte äger honom fullt ut, nu har jag även en D-ponny som heter Nocona Hassan.
 
På fritiden är jag mest i stallet eller umgås med mina kompisar. Jag tycker om att fotografera och när jag gör det gör jag det med min systemkamera Canon EOS 1000D eller min iphone 4, det allra roligaste är självklart att fota allt som har med hästarna att göra. 
Här kommer ni få läsa om mig och mina 2 ponnysar och Lina och hennes ponnysar.
 
 
 
Fredman är en väldigt snäll och go shetlandsponny men framförallt väldigt bestämd och vet vad han vill, Han vill oftast bestämma precis allting han ska göra. Han är född 1997 vilket betyder att han är 16 år. Vi har tillsammans tävlat en del i hoppning när jag var mindre och det gick lite blandat då vi ibland kom hem med rosetter och ibland med skitna kläder.
Det bästa han vet är körning och han har mycket goda resultat där och är riktigt duktig. Han är den bästa ponnyn som jag nånsin träffat, min lilla prins ♥ Fredman och Hassan står i olika stall men ungefär 5 minuter ifrån, jag har inte lika mycket tid längre som jag hade innan men dom dagarna jag hinner spenderas dom hos lilla Fredman, just nu rider jag honom inte då jag blev för lång för ungefär ett år sedan så nu ligger fokusen på allt annat såsom körning, trickträning, longering, tömkörning, löshoppning och allt sånt där.
 
 
 
Nocona Hassan är min d-ponny, han kom hem till mig och min familj den 27/4-2013 så jag har haft honom i ungefär 6 snart 7 månader. Han är en mycket glad och snäll ponny med otroligt mycket krut i sig, framförallt i hoppningen. Han är också född 1997 men är ett krutpaket över allt. Han är tävlad LB dressyr, LC hoppning och debuterat fälttävlan. Hassan och jag utvecklas mer och mer för varje dag och vårat band blir bara starkare och starkare. 
Han kräver en bestämd och orädd ryttare som inte ger allting gratis och det är precis det jag gillar med honom.
Den lilla prinsen är en liten d-ponny på 143 cm i mankhöjd och är importerad från England men är nu en svensk ridponny. Hassan och jag har utvecklats något enormt på bara ett halvår från att gå till dåliga ridpass till nu när han kan gå som en ren klocka. Just nu har vi mest fokucerat på träning, vi har startat några pay and jumper och nu till 2014 har vi tänkt att komma ut på några lokala hopptävlingar också. 
 
 
 
Lite fler bilder på mig och mina två underbara diamanter!
 
 
Jag hoppas ni vill fortsätta läsa om mig och Lina och våra ponnysar här! Vi satsar stort på denna blogg och kommer göra allt för att den ska bli så bra som möjligt.
 
Kram på er!
Är det något ni undrar är det fritt fram att kommentera. Men tänk på en sak!
Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Massa kramar från Julia och mina ponnysar!

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Lisa

Såå fina hästar har du! :D Ser framemot att följa dig och Lina med era fina hästar!

2013-05-18 @ 14:49:05
URL: http://lisalignell.blogg.se
Postat av: JONNA - shettisblogg

Grym presentation, du låter som en riktigt härlig tjej med två überfina ponnyer!
en fråga bara - vart bor du? :)

2013-05-18 @ 17:27:00
URL: http://ponnyvalack.blogg.se
Postat av: julia

Vart bor du? ;)

2013-05-20 @ 10:41:19

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0