TeamPonnys -

Hästar jag har ridit

Först och främst började jag ju rida min lilla Fredman, han vet ni ju redan om. Världens finaste lilla shetlandsponny på född 97. Alltid pigg, busig och har alltid några nya trix för sig! Honom har jag ju ridit kontunerligt i ungefär 5-6 år. Nu kör jag honom, longerar, tömkör och allt sådant vid sidan av ridningen eftersom jag nu är förstor för honom, jag älskar han så mycket - min lilla plutt helt enkelt! 
 
 
 
 
Sedan red jag en nordsvensk mellan 1,50-1,60 i mh. Han var ganska seg och det tog ett tag innan jag kunde fatta galopp på honom, han hade skadat knät för länge sedan så det var ingen häst som kunde hoppa för ofta och för högt, så vi red mest i paddocken och red dressyr. Tillslut tröttnade jag lite att inte kunna rida "ordentligt" vi passade inte jättebra heller och beslutet var nog bäst så, men han var väldigt snäll och söt och gjorde inte en fluga förnär, förutom att han alltid ville till maten. haha. Han hette Wrigg, han var riktigt gullig. 
 
Honom har jag tyvärr ingen bild på. 
 
Sedan har jag ridit en C-ponny vid namn Okay Bambi, världens sötaste c-ponnys. Hon var riktigt snäll, men ganska bestämd och gillade inte riktigt att jobba i paddocken. Därför red vi mest ut, och i skogen var hon super snäll och jätte trevlig, hon åkte iväg en sommar och jag red en annan ponny i stallet. Red henne lite efter igen, men jag kände att det inte riktigt klickade helt helt perfekt i slutet och av andra skäl bland annat att det var väldigt långt till det stallet. 
Annars en trevlig, och gudomligt snäll och söt ponny - lilla bambi!
 
 
Sedan en ponny som betytt och betyder väldigt mycket, han heter Trollskogens Triumf och denna ponny är väldigt speciell. Han lärde mig väldigt väldigt mycket på kort tid, jag utvecklades mer än någonsin på den ponnyn. Han är en b-ponny jag red allt från 2 till 5-6 gånger i veckan. Jag tävlade han 1 gång, två grymma rundor, felfria och rosetter. Jag var och är väldigt stolt över honom, eftersom han är såpass värdefull för mig och min ridning. En brun daartmoor ponny, liten, känslig, väldigt pigg och hoppglad - han var helt enkelt en ponny i min smak. Som jag grät när jag blev förstor för honom.. jag saknar han massa och ska snart hälsa på honom.
 
 Och den sista, min diamant - Nocona Hassan. Honom vet ni ju redan om, d-ponny på 1,43 i mankhöjd, ja you name it. Allt vet ni redan, men han är också sådär jättespeciell för mig. Jag och han har utvecklats så otroligt mycket under snart 7 månader, det är ovärdeligt. Min lilla prins!
 
 
Jag har ridit massa andra hästar, jag red ju ridskola och red olika ponnysar. Jag hjälpte till att rida till några andras hästar som Crissie, sedan red jag Malandro ett tag och ja, jag har ridit mycket mer hästar än det här, ridit till både ponnysar och storhästar, riktigt kul att få testa på nya hästar! Men dessa hästar här uppe red jag regelbundet. 
 
Vad tycker ni om sånna här inlägg?

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Karin

Fin blogg! :-D

2013-11-26 @ 15:16:26
URL: http://isisowner.weride.se
Postat av: freja

när lägger ni upp vem som vunnit veckans blogg? :)

2013-11-26 @ 15:25:26
URL: http://frejamarley.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0