TeamPonnys -

Orättvist men underbart

Ridsporten är verkligen orättvis ibland. Vissa får sina ponnysar klara och färdiga för SM direkt och vissa rider på ridskola 1 gång i veckan. Jag tycker faktist inte det spelar någon roll, vi lever för det vi gillar och accepterar att ens få vara närheten och rida hästar.
Ridsporten är underbar men alla har olika möjligheter.
 
Ridningen och hantering är ingen sport, eller jo såklart det är en sport, men det är en livsstill som kräver otroligt mycket pengar och tid framförallt.
Det är just det, nu tar jag ett exempel på goa Ida Woxlin som kämpar för det hon gillar, hästarna och stallet. Hon har inte riktigt möjligheten till en egen häst därför rider hon på ridskola 2 gånger i veckan, tycker det är kul att hon ens får hålla på med hästar och ponnys. Gissa vad, hon tävlar LB på d-ponnyn Benny som ridskolan äger. Det visar att hon lyckas även fast hon inte har en egen häst, jädrar vad hon kämpar.
 
Se, även fast man kanske inte alltid får precis allt man vill så tycker jag ändå man borde vara nöjd med det man får!
Jag har ridit på ridskola i 7 år, tjatat på mina föräldrar i 7 år men först nu har jag Hassan!
Vi måste lära oss att acceptera det vi har, kämpa för rättvisan och sen kanske du står där med en helt egen häst sedan!
 
Det jag vill komma fram till är att acceptera det du har, jag tycker alla borde vara glad för att dom ens får vara i närheten och umgås med en häst hur mycket man nu än rider - vissa kanske inte ens får vara i närheten av en häst. Då har du ju det lyxigt!

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Lina Green♣ - Hon med isisen

Detta inlägget är verkligen ett av de bästa jag läst någonsin! (Y)

2013-08-02 @ 17:43:43
URL: http://linaoshandy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0