TeamPonnys -

Utvärdering av repgrimman

Ni kanske kommer ihåg att jag köpte mig en repgrimma på Ullared, som jag hade tänk ha till shettisarna. Köpte i storlek Cob och den passar verkligen super bra, har hittills bara tränat kommunikation och lydnad i paddocken med den på. Men igår så red jag faktiskt i den, det gick verkligen jättebra och Birka skötte sig utmärkt. Måste säga att det var lite svårt att sväng ibland, men annars är jag nöjd! Ska fortsätta göra de, nu när jag nästan bara kan skritta dom så tycker jag att det passar ganska bra faktiskt!
 
Har ni någon gång testat att rida i repgrimma? Hur gick de?
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Isabell Quick

Hade så gärna velat testa men har ingen egen ponny... Birka är verkligen en super fin ponny, du har gjort ett grymt jobb med henne Lina. Du är min idol <3

2013-08-04 @ 11:35:57
URL: http://isabellsbiilder.webblogg.se/
Postat av: Dressyrponny.se

Brukar longera ungponnyn med repgrimma då den ger snäppet bättre effekt ifall han sticker (så att man inte drar honom i munnen). Har ridit i vanlig grimma på London men vågar inte göra det på Dino, haha..

2013-08-04 @ 18:51:52
URL: http://dressyrponny.se
Postat av: Sabina

Jag rider en del på repgrimma på min ponny och dom gångerna jag har ridit så har det gått väldigt bra :) Sedan tränar jag väldigt mycket på backen med repgrimman med.

2013-08-04 @ 19:47:01
URL: http://smebacksflikka.blogg.se
Postat av: Marie

Jag har inte köpt hem repgrimma än, men här testas alla bettlösa varianter om varandra i princip! ;) Just nu är det dock mest sidepull eller grimma. Även engelsk hackamore då och då, men ingen favorit precis. :)
Vi får se hur det blir med repgrimma, men det mesta funkar på Julia om man är på samma frekvens. :')

2013-08-05 @ 17:52:50
URL: http://kusken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0