TeamPonnys -

Grym hoppträning

Har precis kommit hem från stallet, borstade av prinsen länge idag efter, smörjde och masserade han med liniment på benen, bogarna och ryggen och han njöt riktigt mycket, stretchade han även i ben och nacke efter så det blev en full behandling! 
Hoppträningen gick så otroligt bra, jag litade på min känsla över hur det skulle gå och jag blev bara varm och glad i hela kroppen när man får till sådana där perfekta rundor, åhh lycka alltså!!
Jobbade mycket vägar idag, snäva svängar genom att hoppa på volt. Kombination med bom, kryss, oxer, kryss och bom vilket han sätta dom flesta gångerna riktigt bra. Fick några dåliga och även något stopp där, vilket jag helt tar på mig själv. Det var en väldigt nyttig, bra och rolig och framför allt lärorik träning och det var precis detta vi behövde. En hoppträning med mycket bommar och låga hinder, perfekt för oss. 
 
Var sista hoppträningen innan ett uppehåll på 1 månad, nu ska vi finslipa oss och leverera med en grym hoppträning om en månad, har fått med mig ännu en bra hoppträning i bagaget och det känns väldigt bra.
Så idag var jag riktigt nöjd och stolt över honom, han satte det mesta riktigt bra och levererade grymt, han fick lika mycket beröm för sin otroligt fina teknik och mjukhet över hindrena som han ofta får av tränare, folk som kollar på och andra. Håller verkligen med, jag är bara så stolt. 
 
Nu somnar jag gott med ett leendé på läpparna, ger mig själv en klapp på axeln och tänker på hur underbar han är, åh vad stolt jag är som ägare till den hästen. Grymma ponny - då, nu och föralltid!!
 
En gammal hoppträning från i somras, söten ♥

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0