TeamPonnys -

En bra blogg

Enligt mig tycker jag att det är viktigt att veta vad man gör när man bloggar, för att en blogg ska bli så bra som möjligt måste man hålla sig inom vissa saker och variera mycket. Jag vet att jag och Lina oftast skriver alla dessa dagens planering inlägg, men jag tycker det är kul att läsa även fast det blir nästintill samma varje dag. Sedan en sak är verkligen viktigt, bra bildkvalite. Inte bara en massa mobilbilder, utan vältagna med bra kvalite som en systemkamera eller så.
 
En bra blogg enligt mig, ska framförallt innehålla mycket bilder.  Tycker inte alls bloggar med inlägg utan någon bild alls är roliga, bjud på roliga bilder och lägg upp mycket bilder framförallt. Bildbomber samt vanliga inlägg!
 
Sedan tycker jag att det är mycket roligare att läsa om det är välskrivna inlägg oftast. Såklart man kan slänga in något kort mobilinlägg ibland, men inte allt för ofta. Då blir bloggen bara tråkig, " hej nu ska jag till stallet hejdå"
Skriv välskrivet, hyffsat långt och försök skriva på ett moget sätt med inte 100 smileysar efter varje mening. Variera inlägg helt enkelt!
 
Ett stort plus i kanten är en snygg välgjord design. Det första intrycket man får av bloggen får man väl oftast av att kolla på designen, desigen är det första jag alltid kollar på. Ser jag en tråkig blogg.se design fastnar jag inte nått för bloggen, då läser jag oftast inte den igen.
 
Men det som kanske är viktigast, bra uppdatering. Visst kan man ha dessa dagar man verkligen inte hinner eller kan. Det tycker jag är okej, men inte varje dag. Jag tycker att ett lagom typ av inlägg per dag är runt 7 stycken. Nu är det ju inte riktigt så, men när vår blogg verkligen är igång har vi oftast runt 7 inlägg per dag.
Inte 20 inlägg och inte 2, utan en bra, jämn och stadig uppdatering helst varje dag.
 
Dessa 4 saker tycker jag iallafall är några av det viktigaste, självklart har alla olika åsikter om hur en bra blogg ska vara. Men detta tycker jag, så acceptera min åsikt och jag accepterar eran.
 

Vad tycker ni en bra blogg ska innehålla?
 
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Ida

Bra inlägg Julia, håller med dig :)

2013-07-22 @ 19:56:56
URL: http://idawoxlin.horseworld.se/
Postat av: Marie

Håller med om allt du skriver, men jag har en sak till som ger en blogg ett stort plus från mig: Massvis av åsikter och nyttigheter! Lärorika bloggar är bra bloggar. :)

2013-07-22 @ 21:59:02
URL: http://kusken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0