TeamPonnys -

Gårdagens ridpass på Malandro - lång utvärdering

Igår fick jag rida igenom min mosters storhäst, som sträcker sig till nästan 1.75 cm i mankhöjd! Han är så galet stor så det är inte sant och ni anar inte hur mycket häst han är att rida. För att få med hela honom behöver man jädrigt mycket ben och jag känner att jag absolut inte är van vid det då Hassan är så framåt av sig själv! Så jag kände att träningsvärken lär komma snart. Malandro är stor med så himla luftiga steg.
 
Iallafall var han redan framskrittad av pappa, så han var klar och redo, haha nejdå. Jobbade mycket skritt på volten, igång med bakbenen och få med hela sig i stegen och det gick faktist riktigt bra och kände hur gick ner på tyglen och fick en riktigt fin form. Båda varven på volterna med lite skänkelvikningar, det var svårt att få med sig hela han igenom skänkelvikningen med det gick faktist rätt bra även fast jag lätt blev trött i både ben och armar!
Travade sedan lite i ett hyffsat bra tempo, lite tillbaka på tygeln och några gånger fick jag bli lite arg på honom då han inte alls gick framåt men det blev bättre och bättre och tillslut vart han riktigt pigg och framåt! Han hållde formen galant även i traven och kände hur han trampade under sig rejält, riktigt bra.
Galopperade lite på både volterna också, mycket fokus på att han skulle gå fram men samtidigt hålla kvar undertrampet samt formen och det gick galant och där var jag faktist riktigt nöjd!
Sedan blev det lite galoppfattningar från skritt på långsidorna, mjuka upp och trava mycket.
Tillslut blev han hyffsat fin och nöjde mig efter 30-40 minuters trim i en glödhet värme i paddocken - båda var urtrötta sen så det blev en avskrittning ute sedan!

Riktigt kul att rida han ibland, så mycket mer häst att jobba med och rida och framförallt få med sig hela han eftersom han är så himla stor - lite variering från lilla Hassan.
Nöjd med både Malandro och mig, framförallt att jag orkade så länge då jag var urtrött efter det!
Nästa gång jag rider han i paddocken vet jag lite vad jag ska träna på iallafall.
Tack för lånet Moster!
Tyvärr glömde pappa kameran hemma så inga bilder, men här får ni en bild på Malandro iallafall. Lånad av ridskolan då han stog på ridskola innan så bilden är alltså inte min.
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Alexandra

Har du inte glömt av någon nu? ;)

2013-07-30 @ 14:29:01
Postat av: izabelleochwilma.blogg.se

jättefin! ras?

2013-07-31 @ 09:57:40
URL: http://izabelleochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0