TeamPonnys -

Jackpot 16 juli

Idag red jag och Malin på en klipp äng eller vad man ska kalla det. Väldigt öppen vilket resulterade i en pigg Jackpot, han brukar ju bli pigg när man rider ut och speciellt när man kommer till fält/ängar. Men även fast han var så pigg så kändes de som att han lyssnade ganska bra på mig.
 
I början var han väldigt ofokuserad, men det blev bättre och bättre. Gjorde stora och små volter, ställde och böjde honom. De tog ett bra tag innan han släppte på vänster, men emellan åt var han riktigt fin! Travade lite grann, då tappade vi det igen. Så jag gick tillbaka till skritt och började böja honom lite igen. När vi hittat fokuset började jag trava igen och gud vad fin han var. Hade allt stöd på ytter och han flyttade super fint för skänkeln!
 
Hade inte tänkt att ta någon galopp alls, men eftersom han gick så bra så gjorde jag de ändå. Det kändes som att jag hade kontroll. Han gick super fint, fick ett mycket bättre stöd än vad jag brukar få i paddocken. Han blev lite stark ett par gånger, men då tog jag bara in honom på en liten volt och fick tillbaka honom.
 
Känner mig sjukt nöjd över dagens ridpass! Jackpot var sååå duktig! 
 
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Ponnydressyr - Nathalie

Vilken himla söt ponny!

Sv: Vad roligt! Men bästa knepet, ellerhur? ;)

2013-07-16 @ 23:50:32
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: JennyM

Sv: Tusen tack :)

2013-07-17 @ 02:18:12
URL: http://jmdressyr.se
Postat av: Therese

Åh vad roligt! Älskar känslan efter man ridit ett grymt pass :D

2013-07-17 @ 10:59:59
URL: http://www.elitsatsarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0