TeamPonnys -

Ridpasset på Jackpot

Red bara igenom Jackpot lite lätt idag, det blev ett pass i paddocken på ungefär 35 minuter. Idag var han väldigt pigg faktiskt, mycket energi och egen vilja samtidigt. Men när vi ridit ihop oss en stund och börjat kommunicera med varandra så gick de mycket bättre. Skrittade fram ordentligt och sedan la jag allt fokus på traven, serpentinbågar och volter. Gjorde en massa tempoväxlingar och övergångar. Sen tog jag och galopperade lite, först två varv på fyrkantsspåret och sedan så jobbade jag de sista på volten, gjorde ett par byten över en volt som låg på medellinjen och som faktiskt blev riktigt bra. Efter de travade jag av honom och skrittade sedan på långa tyglar.
 
Känner mig riktigt nöjd med Jackpot idag, även fast han var pigg och hade mycket energi så lyckades vi omvandla det till något riktigt positivt. Duktiga Pottis!!
 
Jackpot & Lina - 27 juni 2013
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Ponnydressyr - Sara

Sv: Nej det var en pay and jump, men jag skulle nog också gissat på terrängträning eftersom broddarna osv. Bra gissat :)

2013-07-06 @ 00:08:56
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: Jasmine H

Veckans blogg är nu avslutad. Kolla in dom de var du som vann och om inte varför inte vara med nästa gång, man får större chanser om man är med flera gånger :)

2013-07-06 @ 09:59:13
URL: http://www.nattstad.se/jasminethehorsegirl

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0