TeamPonnys -

Varför visa fel sida av ridsporten?

Jag har funderat lite på varför vi visar fel sida av hästsporten. Ridning är inte att flyga av eller att hoppa upp på en bockande häst och skada sig, det är så mycket bättre än det. Vi ska inte ta och försöka skrämma andra och visa att vi är tuffa som kan handskas med dessa djur.
 
Jag säger inte att det inte finns risker med ridsporten, för det gör det. Som i många andra sporter också. Eftersom vi handskas med stora djur som har en egenvilja så handlar det mycket om respekt och säkerhet. Men varför ska man skryta om att man klarade att sitta kvar när hästen stegrade med en?
 
Sen brukar det vara ganska mycket överdrift, jag tror inte din häst bockade lika mycket som en rodeohäst. Utan egentligen kanske den bara tog ett par skutt och eftersom ingen såg dig kan du lika väl överdriva lite och visa hur farlig och tuff du är? Någon som känner igen sig, men egentligen inte vågar erkänna?
 
Jag tycker helt enkelt inte att vi ska hålla på att försöka tuffa oss och visa helt fel sida av denna underbara sporten! Utan istället inspirera andra till hur roligt man faktiskt kan ha det med dessa fantastiska varelser!
 
Vad tycker och tänker ni angående "Varför visa fel sida av ridsporten?"?
 
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: vickan

Haha okej jag känner igen mig, jag brukar alltid överdriva lite för att det känns mer än det ser ut.... ;) hahaha

2013-07-23 @ 19:04:01
URL: http://victoriashastar.horseworld.se
Postat av: Julia

SV: Haha, ja det kanske hon hade gjort! ;) Blir helt till mig över vad han kan lyckas med! ;)

2013-07-23 @ 22:05:16
URL: http://goldentex.blogg.se
Postat av: Ida

Fin blogg!:)

2013-07-23 @ 23:31:23
URL: http://voratlivsomryttare.blogg.se
Postat av: Emma Hangasmaa

Fy satan vad snygg skäcken i headern var!

2013-07-24 @ 00:44:19
URL: http://greatest.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror att ryttare kan överdriva lite med sporten eftersom många människor som inte kan mycket om hästar, ofta säger att det är "superlätt" och "krävs ingenting" eller "det är ingen riktig idrott". Ryttare kan nog då vilja visa att det inte är så lätt som det ser ut, men det är klart att man inte ska överdriva men det tycker jag inte det är många som gör... :)

2013-07-24 @ 22:06:04

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0