TeamPonnys -

Vilken ponny jag valt

I framtiden så kommer jag att rida både Jackpot, Birka & Ella! Istället för att skriva ett lång inlägg om allt detta så svarar jag på de vanligaste frågorna som har dykt upp med tiden, både på kik, bloggen, instagram, facebook osv.
 
Varför jag du tvungen att välja från början?
Jag var tvungen att välja pågrund av att jag hade bara fått lov att fortsätta rida Jackpot om jag hade tagit hela ansvaret själv. Alltså då allt ansvar som man har som hästägare, han hade blivit som min egna. Och då hade jag behövt lägga all min tid på Jackpot och inte riktigt hunnit med shettisarna. Men nu när jag har pratat med Therese och Malin, så får jag fortsätta tills dom hittar någon annan som kanske kan låna honom. Och det kan ta 4 veckor eller 4 månader.
 
Ska du alltså rida alla tre då?
Ja det ska jag. Men shettisarna kommer gå ganska lungt denna sommaren, de har blivit betäkta nu och de ska bara få ha en skön sommar med en massa bus. Kommer rida Jackpot så länge de går.
 
Hur blir det i framtiden då?
Nu är ju fortfarande shettisarna hos hingst så all tid spenderas hos Jackpot, sen så kommer det bli lite varierande. De kanske går 4-5 dagar i veckan, beroende på hur mycket tid jag har. Sen så får vi se hur det blir till hösten/vintern, beroende på hur det blir med Jackpot så får vi se om shettisarna får vila eller hur det blir.
 
Vem kommer du lägga mest tid på då?
Jackpot kommer att prioriteras i ridningen, eftersom jag just nu lär mig mest på honom. Men såklart kommer jag spendera lika mycket tid med shettisarna. Mysiga promenader, uteritter och körpass i paddocken. 
 
Har ni några andra frågor är det bara att kommentera!
 
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Frida Dahlberg :)

hallå! inte för att det hör till detta men kommer du börja spela fotboll i vårat lag till hösten? <3

Svar: Det beror lite på hur mycket tid hästarna tar. Men rider jag inte Jackpot så kommer jag nog att börja spela fotboll :)
Lina & Julia - TeamPonnys

2013-06-16 @ 21:29:10
URL: http://nattstad.se/sarafrida
Postat av: Philippa ❤

Men jag fattar typ ingenting... :(
Ska du rida alla tre, och sedan sluta på jackpot i höst, eller vad ska hända i höst? :/
Ska du tävla med jackpot?
Kram

Svar: Vi får se hur hösten blir, inget är bestämt ännu. Kanske kommer jag rida Jackpot då, kanske inte. Men just nu vet jag inte. Som det ser ut nu så kanske de blir någon clear round eller liknande, men inte riktigt tävlande :) Kram
Lina & Julia - TeamPonnys

2013-06-16 @ 22:00:50
URL: http://fiholmryttare.blogg.se
Postat av: levinolivia.blogg.se

Cool design och cool blogg :)

Svar: Tack!! :)
Lina & Julia - TeamPonnys

2013-06-16 @ 22:19:04
URL: http://levinolivia.blogg.se/
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Jaa, synd att det kostar närmare 2000 kr..

2013-06-16 @ 23:09:14
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du har inte tänkt något på om du kommer bli förstor för shettisarna eller så? :) man kan ju inte rida så små varelser hela livet!

2013-06-17 @ 00:42:04
Postat av: emma

Hej.
Jag är inttesserad av att låna Jackpot. Vem ska jag prata med?

2013-06-17 @ 17:56:34

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0