TeamPonnys -

Sista ridpasset på Tamira

Igår red jag mitt allra sista ridpass på Tamira. Det kommer kännas lite tomt att inte kunna hoppa upp på min lilla ponnyskrutt efter alla dessa shettisbockningar, men så är de. När jag gick ut i hagen för att hämta henne så behövde jag bara ropa hennes namn en gång innan hon kom galopperandes, glädjetårar ♥
 
Igår så började jag med att rida fram henne och gud vad fin hon var, tyvärr hade jag ingen fotograf på plats så kan tyvärr inte visa er hur fin hon var. Tog även och hoppade ett par skutt och jädrar vilket krut det var i henne. Första och sista gången vi hoppade tillsammans och första gången jag hoppade D-ponny, man kan väll påstå att det är lite mer kraft i de sprången.
 
När vi båda kände oss nöjda tog jag av henne sadeln och red barbacka de sista tjugo minutrarna. Tamira har aldrig haft någon barbacka på sig och jag har aldrig ridit barbacka på en D-ponny. Känner att vi provade mycket nytt nu sista gången. Min fina lilla ponny var som en dröm att skritta av, mys på hög nivå.
 
Jag är så tacksam att jag fått denna resa med Tamira, hon har lärt mig så mycket. Även fast det inte är det roligaste så är det bäst att ta adjö, att hon får komma till någon som kan rida henne på allra bästa sätt eftersom jag inte riktigt har kunskapen. 
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0