TeamPonnys -

Viktigt med tränare

En otroligt otroligt viktig sak i sin utveckling i ridningen är ofta en bra tränare. Någon som man lär känna, som man litar på och som hjälper en så mycket. Jag hade en väldigt bra tränare när jag red på ridskola, det var alltid kul att träffa henne och hon var ju absolut en viktigt del i min utveckling! 
 
Just nu har jag en grym tränare. Hon heter Emelie och är ung, fräsch och tävlar häst på hög nivå inom dressyr, men hon är hur duktig som helst på både hoppning och dressyr. Hon har gått på tränarutbildning på Strömsholm tror jag det var och hon är väldigt duktig. 
Jag tycker det är så viktigt att det finns en tränare vid sidan om min privatridning. Emelie är duktig och det har hjälpt mig så mycket redan! Jag får alltid helgrymma nya tips och peppning. 
Jag tränar hoppning för Emelie och står i reservkö för dressyrträningarna. 
 
Man ska inte ha en tränare som bara ger massa kritik och dom enda orden är att gör om, gör om, gör om hela tiden. Det är viktigt med mycket pepp och goda lovord! Jag får alltid massa peppning av Emelie och det gör mig alltid glad, driven och jag får en jädra kämparglöd. 
 
Jag har en tränare för tillfället, det är Emelie och det räcker gott och väl. Behöver jag hjälp, råd och tips finns hon alltid där för att hjälpa till. Hon är en grym tjej och jag och Hassan har utvecklats något enormt redan efter inte jättemånga träningar för henne. 
Jag är  nöjd, och kom ihåg - det är viktigt med en bra tränare.
 
Emelie är tjejen med blont hår till vänster av dom två som står där. Och jag kan säga att såhär såg det inte ut när jag och Hassan hoppade för ett halv år sedan innan jag började träna för henne!
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0