TeamPonnys -

Cinderella, 25 oktober 2013

Idag var Ella väldigt pigg, väldigt väldigt pigg. Hon var som ett enda stort krut paket, herregud vet inte hur jag ska beskriva henne. Riktigt seg i munnen, trippig i traven och allmänt bråkig.
 
Började med att skritta fram, lite serpentiner och volter i olika storlekar. Sen tog jag och travade ett par varv, och ner i skritt igen. Försöker öva halter varje gång jag är ute med henne och gissa, jo lilla madam Ella fick för sig att det var hemskt att behöva stå still så varför inte stegra lite. Åh dumma lilla ponny..
 
De sista 10 minutrarna gick de bättre, tror verkligen hon behöver får komma ut på ett gärde någon dag och bara springa av sig lite. För just nu är det alldeles för mycket energi i den lilla kroppen!
 
Som ni ser är hon väldigt spänd och det går väldigt fort... men men...
 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV
Postat av: Jennie

sv: tack så mycket :D

Söt ponny!

2013-10-26 @ 00:37:01
URL: http://ryttarnal.blogg.se
Postat av: Evelina

Bli inte arg på henne bara:) Det finns oftast en anledning till varför hon är trippig. Om du prövar att lätta lite i handen och försöker få henne att slappna av lite så kanske det blir lättare?:) Eller pröva att hålla upp spöt i luften och inte ha det på rumpan så kanske hon också slappnar av mer? Så var det för min kompis förra häst iallafall :) Den tyckte att det var lite obehagligt:) Förlåt om du tar det här som kritik eller något men jag försöker bara säga att det aldrig är hästens fel. Men det visste du nog redan kanske? :) / Eve :D
ps. Älskar eran blogg!! tittar in typ 4 ggr om dagen och blev så ledsen när ni slutade :) Bäst är ni!:)

Svar: Nejdå, jag är absolut inte arg på henne. Hon är ju bara 4 och en ponny med väldigt mycket energi. Anledningen till att hon är trippig är för att hon har fått vila ett par dagar och det blåste lite ute. Spöt bryr hon sig inte om och om jag hade lättat i handen så hade det blivit galopp på en gång. Tack för dina tips ändå :) Åh tack så mycket, vad snällt :D tack!!
Lina & Julia - TeamPonnys

2013-10-26 @ 10:50:42
Postat av: Fanny Jaensson

Galopperar man aldrig hästarna när man kör dom? Eller hur gör du? Jag kan verkligen ingenting om körning haha ;)

2013-10-26 @ 14:46:16
URL: http://hovskrape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0