TeamPonnys -

Motgång och framgång

I denna blogg försöker jag dela med mig av både framgångar och motgångar, och det kanske ni fått se? Vi har haft teamponnys ett tag och ni kommer få fortsätta se både och. ALLA har motgångar och även framgångar. Det är just det handlar om, att visa sig själv och vara öppen. 
Det är inte roligt och läsa en helt fläckfri blogg med en bloggare som bara visar att hon eller han lever i en rosa bubbla. Som egentligen har en massa motgångar, en falsk blogg helt enkelt. 
Jag vill visa er vad jag går för, jag vill dela med mig av MITT liv till ER och jag vill göra det på rätt sätt. Jag kommer visa mina framgångar, för när det går bra så ska man kunna få känna sig duktig och visa att idag gick det bra. Men likaväl kan det gå dåligt imorgon och såklart jag delar med mig av det. 
 
En blogg bygger från grund och botten på att vara ärlig, vara dig själv. 
Jag har inte ett perfekt liv, jag har inte ett helt problemfritt liv, vissa säger till mig ibland att jag har ett sååå bra liv med egen ponny och allt, men det är så mycket mer än ett perfekt liv och det är även det jag vill att ni också ska förstå, jag har min ponny som jag kämpar med precis varje dag. Jag vill inte att mina föräldrar tar min ponny någon dag och gör stalljobbet åt mig för att jag ska få vara stallfri, det behövs inte. Jag har det jag älskar mest i hela världen i stallet, så varför skulle jag vilja ha stallfria dagar, visst någon gång ibland för att få andas och vila. Men annars, nej. Jag har gett mig in på detta och jag är beredd att behöva lägga MYCKET tid. Jag går alltid in i stallet och möts av att världens finaste ponny ser mig, jag går fram och pussar på honom & känner den kärleken och det bandet mellan oss, det är DET som jag älskar. 
 
En träning, en tävling eller vad som helst - jag går alltid in med lite "jävlaranamma" och det är precis det som krävs tror jag. Man kan inte gå in med inställningen att detta kommer gå skit, jag tror på mig själv och Hassan och det är just det som får oss fortsätta. Skitsamma om ett ridpass gått skit, eller en tävling gått ännu värre. Det är bara att strycka ett streck och gå vidare. Man behöver motgångar för att KUNNA lyckas också.
 
Det jag vill med detta inlägg är att man alltid ska kämpa, hur det än går. Motgångar som framgångar, ska man vara ärligt mot sig själv och bloggen. Idag gick det inte lika bra, var ärlig och stryck ett streck - ett helt problemfritt liv är inte ens kul att läsa om. 

- INGA ELAKA KOMMENTARER (TÄNK DIG FÖR FÖRST) - SOM DU BEHANDLAR ANDRA BLIR DU BEHANDLAD SJÄLV

Kommentera inlägget här:

Ditt namn: (obligatoriskt)
VIP gäst? KLICKA HÄR

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0